2013年7月23日火曜日

Works for First exhibition of URBAN SAFARI





 2001年、イギリスで調査・保護活動のためウィンブルドンで使用された 
テニスボールをカヤネズミの巣として設置した。
しかしテニスボールは色が目立つのであまり使ってもらえなかった

In 2001,The tennis balls used at wimbledon was constructed as Harvest Mouse nest,for the study and protection activities, in England.
But they was not used tennis balls very often, because color of tennis ball is easily detectable in nature.



・・・・ですよねぇ…
としか言えないおマヌケな結末がなんだか愛おしくて
この話をもとにネックレスとピアスを制作しました。
「なんでテニスボール?」
多分カヤネズミの作る巣がテニスボールくらいの大きさなのと、
ウィンブルドンというキーワードが結びついたんでしょうね。
 巣ピアスはカヤネズミの巣づくりの動画を見て
「私はカヤネズミ…私はカヤネズミ……」と念じながら作りました。
たまに葉を裂いて使ったりするのがかっこいいなとおもって真似させてもらいました。

このシリーズは今後も続けていきたいです。
  

Oh,Indeed.....
I feel lovely this funny ending.
so,I created a necklace and earrings on the basis of this story.

"Why does a tennis ball?"  
Two keywords are probably tied that nest is tennis ball size and Wimbledon.
 Nest piercing look at the video of the nest building of the Harvest Mouse 
It made it while praying "I am Harvest Mouse…I am Harvest Mouse ........" 
I was allowed to imitate the thought that cool it is to use it or tore the leaves once in a while.

I want to continue in the future this series.


 

ロージーメープルモス、エゾヨツメ、アカハラゴマダラヒトリのブローチです。

Rosy maple moth/tau emperor/Red belly black dotted arctiid brooch




ベローシファカネックレス!
白いワンピースにあわせたくて制作しました。

Verreaux's sifaka necklace
 I made this one because  I want to go with the white one piece.

ブローチいろいろ

Brooch various




URBAN SAFARIの初展示会、いかがでしたか?
これからもより素敵なものをお見せ出来るよう、日々精進致します。
ありがとうございました。


First exhibition of URBAN SAFARI,How did you like it? 
To be able to show you something more wonderful in the future, I
 am devoted every day.
 
Thank you all!



All photograph : Arisa Shimizu/Nidi gallery

0 件のコメント:

コメントを投稿